Ankomst!


Snart kommer Elin tillbaks från operation! Det känns underbart att hon äntligen fått göra det och nu kanske tomgången kan kopplas ur och ettans växel läggas i.

Mitt studieliv är annars någonting som för tillfället står på tomgång. En helt horribelt lång, trälig bok måste läsas ut och analyseras till på måndag, samtidigt som jag måste förmå mig till att skriva några fler sidor på uppsatsen. Det måste göras. Jag intalar mig det hela tiden men det är svårt när motivationen är låg. Hade jag bara haft uppsatsen att tänka på skulle det helt klart ha känts enklare, men livet är inte alltid en dans på rosor.

Lirade tennis igår, ett jäkla hopkok bestående av en polare från IKEA, calle "broom", M.I.D -heden och mig själv. Jag och Andreas, Ikea-snubben, gick segrande ur dubbelstriden genom att vinna matchtiebreaket med 10-7 efter 6 raka poäng. Det var en rolig match och det kommer att bjudas på fler bataljer.

Hastigt och lustigt bestämdes det att Ponta och Lina ska komma ner nu på torsdag, vilket är förbannat roligt. Spontana infall som det är sånt som behövs ibland för att liva upp tillvaron. Veckan efter det kommer V, I och A hit, så det blir en jäkla massa gäster på Vasavägen framöver. Kul!

Det blev till slut en investering i WSIB, ett företag som utvinner olja i Sibirien. Det blir ntressant att följa aktiens utveckling det närmaste halvåret, med allt som händer här i världen. Det kan bli både flipp och flopp. Mest tror jag såklart på flipp, men aktiemarknaden är ju som bekant relativit volatil. Spännande blir det iaf.

För nu, Jofa
128380-1

Kommentarer
Postat av: Pontus

Fredde man!

Volatil, schysst och adekvat ordval! ;0) Angående pedagogernas makt över skolan så kan det sammanfattas så här: varför skulle en lärarutbildning egentligen behövas? "Pedagogisk talang" är överordnad faktakunskaper som vem som helst kan läsa in. Talangen är något man "bara har" och kan således inte läras ut på en högskola.

Det som ska kommas ihåg i sammanhanget är också att de pedagogiska teorier som styr skolan i princip är beställningsjobb från en statsmakt som behövde spara in pengar på skolan. SKL - Sveriges Kommuner och Landsting - som är vårt arbetsgivarförbund, deras huvuduppgift är att bedriva så billig undervisning som möjligt. Utbildning kostar pengar, således passar en "helhetsteori" med bildningsförakt väldigt bra i tiden..

Känner mig nästan som en amerikansk konpiratorieker men sanningen är faktiskt sådan.

Hälsa Elin från oss och så syns vi snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback