Fredag den 27:e, en jävla dag.

Klockan sattes i vanlig ordning på 10.00. I vanlig ordning blev det uppstigning vid 13.30. Första snedköpet för dagen. Fortsatte sedan starkt med 1½ timmes hårt jobb på skolan, resulterandes i det första kapitlet i min fina C-uppsats. Jag är förbannat bra. Lirade sedan sluggertennis med Midis och E.Söderlund. Söderlund är en rolig snubbe, med samma spelstil som mig: Slå på allt och hoppas på det bästa. Förbannat roligt med en likasinnad! Nu säger Elin att hon tänkte att jag skulle skriva ordagrant precis så här (Ja hon sitter bredvid, det är ju trots allt mitt första inlägg). Lustigt. Jag lägger dock inte mer tanke på detta just nu, utan fortsätter min blogg. Blev omnämnd av P.Bäckström i hans andra blogginlägg och kontrar här med att omnämna honom i mitt första: Tack för bajskortet Ponta! Roligt med interna skämt såhär i en blogg, men jag vet ju att åtminstone en person kommer att uppskatta det och småle litegrand framför skärmen.

Nåväl, det här var min dag, inga större observationer gjorda i omvärlden idag, vilket annars verkar vara ett återkommande tema i dessa bloggar. Får helt enkelt bli bättre på observationer.

För nu, er allas F.Jofa.

Kommentarer
Postat av: Nälbändian

En mycket stark bloggöppning från allas vår Jofa. Han rivstartar med klocktricket och lyckas genast fånga läsarens intresse...genialt. Standarden håller sedan samma höga nivå genom hela inlägget, och man funderar inte en sekund på att inte läsa ut det till dess sista ord. Tyvärr glömmer han att nämna stormen "ingo" vilket är en rejäl tabbe. Utan den beklagliga fadäsen hade han fått högsta betyg. Nu får han istället det lägsta. Men vi ser fram emot bloggens andra inlägg trots allt../ Vi som har sett Jofa serva 270 km/h. P.s Nästa gång vi ses så ska vi mixtra lite med ditt servegrepp, så att du efter det kommer att kunna serva 300 km/h.

2006-10-28 @ 00:16:35
Postat av: Pontus

Hello Fred! Stark kontring av dig i ditt inlägg, och ja; jag smålog, på gränsen till skratt! Jag tycker mig kunna se en röd tråd i att bli influerad av betydelsefulla personer till bloggande. Ska bli spännande att se hur länge det håller i sig. Kanske länge för dig, jag menar nu har du ju en legitim anledning till att inte skriva i uppsatsen! ;0)

Hörs!
Pontus

Postat av: Lina

Haha, va underbart att Elin satt brevid dig! =) Brukar hon sitta brevid då du pratar i telefonen med? Det brukar jag göra ibland då P pratar med sin mamma eller så, också brukar jag påminnan honom om viktiga saker han måste berätta, antingen genom lappar eller viskningar. Inget är uppskattat så numera brukar Pontus prata i telefonen i sovrummet. Med stängd dött. Konstigt.

2006-10-30 @ 11:18:28
URL: http://linalindstrom.blogg.se
Postat av: Lina

Dörr ska det givetvis vara. Annars blev det ju ännu konstigare.

2006-10-30 @ 11:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback