Miljö?

Vaknade upp vid 12-snåret, 2 timmar efter planerad uppstigning. Att det ska vara så jävla svårt att lyckas komma upp i tid. Åt lite frukost med Elin framför datorn innan jag gick iväg för att fixa ett inbetalningskort för skatt + göra lite omstruktureringar bland fonder och aktier. WSIB here I come!

Stötte på en schysst Greenpeacesnubbe på väg till banken och bestämde mig för att donera 50 spänn i månaden för miljöns bästa. Detta beslut grundades bl.a. på gårdagens existensiella diskussion med E men också på Greenpeacesnubbens sköna norrländska. Antagligen från Umeå eller Skellefteå. 50 Spänn, jag menar, vad är det egentligen? Varenda jäkel som jag känner skulle kunna donera den summan utan att deras ekonomi blev ens en gnutta anorlunda eller mer ansträngd. Jag blir less på mig själv att jag inte donerat något tidigare, men nu är det ändring på det iaf. Läs den här rapporten
http://news.independent.co.uk/environment/article1940796.ece så inser ni nog att en radikal förändring behövs. Och vi som nyss blivit bilägare. Vilken timing. Kanske får ändra mitt aviserade aktieköp till något etiskt. Vi får se.

Nu börjar pluggandet, ska skriva åtminstone 2 sidor på uppsatsen idag. American Psycho är boken som ska avhandlas.

Kommentarer
Postat av: elin

Älskling! Jag är stolt över dig! :) Jag ska också börja donera pengar månadsvis till någon organisation, jag måste först fundera ut till vilken, det finns ju så många som gör bra saker. Jag funderar iallafall på läkare utan gränser (lakareutangranser.org) Jag är iallafall en flitig kund på myrorna och erikshjälpen där vinsten går till rätt ändamål, det känns bättre än att vinsten ska gå till I.Kamprad, S.Persson eller nån annan tok. puss

Postat av: Nälbändian

Jofa? Varenda jäkel? Glömmer du inte någon nu?

2006-10-31 @ 22:21:28
Postat av: jofa

Nej. Du kan det med. Du är förbannat bemedlad östen.

2006-10-31 @ 22:27:03
URL: http://mrjofa.blogg.se
Postat av: Lina

Det var stort att av dig att ge bort 50 spänn som student, bra gjort! Fan, tänk att vi ska ses snart! =)

2006-11-01 @ 16:18:10
URL: http://linalindstrom.blogg.se
Postat av: Pontus

Vilken människa du är Jofa. Jag ska däremot vänta och se, det kommer säkert något inlägg den 24:e november där du säger att "fan, jag hade inte ens 50 spänn till sista ölen"! ;0)

Syns snart!

2006-11-02 @ 16:00:53
URL: http://pontusbackstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback