Bildt - Persson, Vilken jävla tragedi.

Carl Bildt har en blogg. Göran Persson har ett TV-program. Och av detta blir det soppa. Det är märkligt. Först blev jag förvånad över att Bildt överhuvudtaget hade en blogg. Sen blev jag förvånad över hur mycket han faktiskt bryr sig om vad GP säger i sin lilla tv-serie Ordförande Persson. Förklara Mao-anspelningen för mig, någon. Jag har inte sett mer än 20 minuter av den. Under dessa 20 minuter gick Persson runt och höll Fichtelius i handen medan han berättade om sitt barndoms Harpsund. Under resten av minutrarna fick man se hur Fichtelius och Persson hade problem med kameran. Jag läste någonstans att det var över 100 timmar inspelat material, som man klippt ner till 4 timmar. Saxat från kontrollrummet: Kamerastrul med Fichtan och Persson? 10 min? Klart det ska vara med!

Det har rådit blogghysteri ett ganska bra tag nu. Sån hysteri att t.o.m. min polare
walen skapat en blogg. Med tanke på hans tidigare utdömningar/hånskrattande åt andra bloggare måste detta nyvunna intresse ses som någon sorts insikt från hans sida. Han kanske behöver en kanal där han kan få komma ut med sina tankar. Jag tror det kan bli bra.

Nu är det slut härifrån för den här gången. Jag är så jävla mycket bättre än alla andra bloggare så du ska titta in här igen. Kanske redan om nån dag?

- Jofa




Kommentarer
Postat av: Salle

Fyra saker har tv-serien från kanalen som låtsas stå för "fri tv" bevisat:
1. Att GP är så pass korkad och oerhört underutbildad som alla trodde. Att han är emot demokrati var skönt att få bekräftat.
2. Att Fichtelius tillsammans med SVT under drygt tio års tid kontrollerat det politiska klimatet utan skrupler. Hade GP kunnat sitta kvar om denna "dokumentär" visats under hans regeringstid? Knappast. Den journalistiska yrkeskoden fördömer Fichtelius agerande i avseendet att han hållit käften om allt han vet.
3. Att Fichtelius tillsammans med SVT kontrollerat två valdebatter som Fichtelius stått värd för.
- Hej Göran, ska vi gå och dricka öl sen och prata om hur vi lurar svenska folket?
En riktigt journalist hade kunnat hantera detta. Men med tanke på Fichtelius bristande etik och moral finns inget tvivel på hans bias.
4. Den statliga televisionen är inte statlig. Den är socialdemokratisk, alternativt ännu rödare. Hur kan detta vara verklighet i en påstådd demokrati?

Postat av: Salle

Är det konstigt att en politiker har en blogg? Att en folkvald person öppet vädrar sina åsikter? En blogg borde följa med stolen i riksdagen.

2007-03-25 @ 23:53:44
URL: http://sneaksndeaks.blogg.se
Postat av: Krokodiler

Bra jofa. Bra att du kommer igång igen. Bra namn på bloggen. Bravo. Men mindre politik tack.

2007-03-26 @ 10:58:21
Postat av: Jofa

Salle: Jag är inte van vid att politiker bloggar. Jag har inte stött på någon utrikesministers blogg tidigare. Det var därför jag skrev att jag var förvånad över detta faktum.

2007-03-26 @ 19:23:14
Postat av: Anonym

Östen: Jag bloggar om det som är aktuellt i mitt liv just nu. Just då funderade jag över politik, nästa gång kanske det blir något annat.

2007-03-26 @ 19:24:14
Postat av: Grönsaker

Politik är så ointressant. Det borde du tycka också jofa, så kunde du få bli min bästa kompis.
Du ska ju skriva för dina läsare? Jag måste vara en av dina trognaste? En av dina få? Skräm inte bort mig. Politik är till för hycklare och egoister. Skriv det.

2007-03-26 @ 21:37:44
Postat av: Salle

Jofa: Jag ber om ursäkt.

2007-03-26 @ 22:51:43
URL: http://sneaksndeaks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback