En ny dag randas.

Med en allusion till Lundells låt inleder jag detta mitt andra inlägg på mycket kort tid. Jag antar att det i mitt bakhuvud surrar en röst som kräver ett visst drag av Lundell i min blogg. Sen surrar Östen bland bloggkommentarerna också.

Idag har jag kört vält.

Kritik har riktats mot mitt förra inlägg. Jag är öppen för kritik. Därmed inte sagt att jag gör som kritikerna säger. En del av mig är/vill vara intresserad av vad som händer i världen. Då måste man skriva om politik. Sorry Östen.

Elin har bakat en chokladkaka.

En väldigt fin dag idag. Runt 10-strecket här i Linköping. 18 grader i Götet. Samtidigt som det är skönt att våren kommer tidigt får det en att fundera. När slutar vi att bli nöjda över värmeböljor? När Isarna är helt borta och Nederländerna spolats bort?

Finna ett jobb med nån mening i?

Vad är egentligen ett jobb med mening i? Ska det vara något där man hjälper andra, eller där man hjälper sig själv? Hjälper man andra så hjälper man väl till viss del sig själv också, iaf sin självkänsla. Vad räknas till ett jobb där man i sanning hjälper någon annan? Var drar man gränsen? Jag vill ha ett jobb med mening i.

Det behövs konkurrens för att ett samhälle ska utvecklas.

Alla stora civilisationer har gått under. Konkurrensen som gjorde dessa samhällen till vad de var blev i många avseenden också deras fall. När faller Vår civilisation? Vilka tar över?

- Jofa




Kommentarer
Postat av: Salle

Det finns ett meningsfullt halvtidsjobb i Stockholm med ditt namn på.
Om vår civilisation lever, vilka har då gått under?

Postat av: Jofa

Salle: Aztekerna, Romerna, Mongolerna t.ex.

2007-03-26 @ 23:37:55
Postat av: Salle

Jag förstår. Om du menar Romarna och inte Romerna vill säga. Den gängse teorin är väl att USA:s hegemoni slutade efter vietnamkriget och att Asien, med Kina i spetsen, tar över inom en relativt snar framtid.
Om man nu vill hålla med om att USA tappat sin hegemoni. Jag gör det inte.

2007-03-26 @ 23:40:09
URL: http://sneaksndeaks.blogg.se
Postat av: Jofa

Sant. Romarna ska det vara. Jag håller inte heller med om att de tappat sin ledande ställning, inte ännu. Om de fortsätter att skaffa sig fiender i den takt som de gjort de senaste åren är det nog dock snart inte fråga om OM utan NÄR.

2007-03-26 @ 23:52:10
Postat av: Salle

Eller växer dom sig starkare? Vad vet man. Klart är att den militära hegemonin tar slut vid nästa val.
Den ekonomiska kan dock få ett uppsving.

2007-03-26 @ 23:53:42
URL: http://sneaksndeaks.blogg.se
Postat av: Jofa

Låt oss hoppas att båda dina förhoppningar/antaganden slår in.

2007-03-27 @ 00:08:50
Postat av: Kleiner

Sedär, ge mig ett inlägg dedikerat Sundsvall.

2007-10-24 @ 00:40:51
URL: http://www.kleinson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback