Idiocracy strikes

Folk pratar om finanskris. Jag pratar om idiotkris. Det finns för många idioter i världen. För många som, i tider som dessa, spökar upp saker som händer. Det är kreditkris, bostadskris, börskris och fan och hans moster. Dubbla svarta måndagar, trippla recessioner och kvadruppla bogeys. Nejj, det sista var visst mitt 15:e hål på timrå idag. Ledsen för sidospåret.

Hursomhelst, hur mkt mer neråt kan börsen gå? Antagligen en del. OMXSPI är på 230.1 när jag skriver detta. Dow under 10000-strecket (9955). Jag återkommer med ett temporärt svar inom några månader.

Klart som fan att jag fattar att det inte enbart är idioti som gör att allt kraschar, men det späder på en redan befintlig kris. Allt domedagssnack om västvärldens fall etc. Vem ska ta över då? Afrika? Knappast. Asien? Det faller lika mycket där. Sydamerika? Nej. Så vad blir utfallet? En finansvärld i temporär kris men som till slut reder ut det och sen är det guld och gröna skogar igen. Kanske inte på samma sätt. Kanske inte lika hastigt (även om jag tror det). Men vänder, det gör det. Det blir presidentval, det blir löften, det blir uppgångar. En tid. Det blir kassa Q1-rapporter och fall igen. Domedag och satan och hans syster. Sen kommer våren, kärlek och eufori. Hade jag rätt?

Kommentarer
Postat av: Bloggsverige

Äntligen!

2008-10-12 @ 19:57:11
Postat av: Bra Jofa!

Det spelar ingen roll om börsen går upp...

2008-10-12 @ 20:14:57
Postat av: Besviken återkommande besökare

Jofa för fan! Du pratar om den bästa av bloggare. Jag pratar om en idiotblogg! Det hänger en besvikelse över denna sida som du behöver blåsa bort med 10 inlägg på lika många dagar. Joofa!

2008-11-04 @ 13:53:15
Postat av: Salle

Som jag saknat dig!

2008-12-21 @ 21:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback